Sunday, June 5, 2011

Bra dan kanser payudara

Hari tu dah tulis entry pasal sakit perempuan, sakit senggugut yang famous tu. Hari ni, aku nak cerita pasal pemakaian BRA oleh kaum wanita. Perempuan pakai bra, atau aku lagi suka panggil 'baju dalam' sebab nak cantikkan bentuk dada tu. Bagi tak jatuh dan nampak sikit la ada dada bagi kaum perempuan yang bertubuh kurus. Ada juga bra jenis kawat besi (aww, aku tak suka!) dan ada yang berspan. Ada jenis perempuan yang memakai bra 24 jam non stop. Okey ke??

Wahai kaum wanita, jangan lah anda memakai bra 24 jam. Ia bukan hanya menyiksa diri korang jek, malahan BERBAHAYA. Ikut pemahaman aku, bila kita pakai bra terlalu lama, especially yang kawat besi tu, korang dah menyekat perjalanan oksigen di bahagian itu. Iye! And at lat, ia bakal menyebabkan kanser yang ditakuti para gadis (lelaki pun ada jgk yang terkena!). Kanser Payudara.

And for your information, tak semestiny pakai bra takkan terkena kanser. Kalau nak sakit tu, sakit jugak kan.

Ini, additional info je. Aku akan lampirkan bukti saintifik, sebab apa yang aku tahu melalui pembacaan secara rawak jek. So, sebenarnya terpilang kat kome2 sekalian untuk pakai atau tak bra. Sayangilah diri anda. Bukan aset anda. Itu yang penting!

By the way, TQ for reading :D

2 comments:

kblog said...

kekadang klu time panas,. rimas pun ada pakai bra ni hahah

Nina~ said...

haha, biasa la tu
nak cantik kita pakai je la.
hehe