Friday, June 17, 2011

Result pertama sejak bergelar mahasiswa degree

Assalamualaikum.

Since semalam, hati ni macam nak tercabut jek dengan ketidakseimbangan degupan jantung bila terfikir pasal result yang nak keluar pada 17hb. I mean, 17hb is today, hari di mana entry ni di tulis. Aku tengok Lea, kawan satu kolej dulu dah announce ALHAMDULILLAH kat wall FB dia. Aku pun cepat2 tanya. Dah boleh check ke? Dia suruh aku tengok kat emel. Okey. Aku tengok la. Then yes, it wasn't there. Mana perginye emel result aku ni. Menggelabah gila aku. Dah la kat student portal takde. Aku reload, reload, reload, pun tak keluar juga page yang aku nak.

Then, aku tengok kat emel aku yang lagi satu. Okey. Aku dah jumpe emel yang aku carik2. Kat sini ko rupenye menyorok. Dalam hati aku rasa, maybe aku fail kot. Sebab tu main hide and seek emel aku nih. Tapi, oleh sebeb aku dah practice bertenang (sangat susah tu), aku beranikan diri buka emel aku tuh. Then, there you go. Aku carik perkataan GA yang membawa maksud gagal kat list subjek aku. You know what? TAKDE! Aku recheck. Mana boleh takde. Sebab, aku keluar hall exam jek hari tu, aku macam nak menangis. Susah sangat soalannya. Tapi, orang kata let bygone be bygone. Aku malas nak fikir. Nak tau? Tabiat buruk aku bila lepas keluar hall ialah aku akan buang semua kertas soalan on the spot kat mana2 tong sampah berhampiran after exam habis. Buruk gila perangai kan? Oke oke. Balik pada cerita tadi, aku mendapati aku telah lulus dalam peperiksaan semester 4 ijazah sarjana muda erakaunan. Pointer? Hmm, sikit jek. Tapi aku bersyukur. Ramai klas mate aku kantoi paper yang kitorang ambil. I mean, diorang akan repeat paper tu. Aku doakan, soon kawan aku akan pass dengan baik. Aku ada jugak pengalaman buruk merepeat masa aku semester 1 diploma dulu. Tapi, itulah modalnya yang buat aku serik sangat.

Pagi2 jugak, aku carik mak abah yang tengah lena tidur, sebab dah 2 am kan, bagitahu pasal result aku. Walaupun diorang macam kemamaian, aku dengar jugak diorang cakap Alhamdulillah. Aku juak percaya, doa2 orang yang menyayangi aku yang membawa kepada kelulusan semua paper yang aku ambil. Terima kasih.

Okeh. Ni part tak best. Since aku diploma, semua si dia ada menemani hari2 aku gembira mendapat result. I mean, kat telefon je la dia ucap tahnia. Dia jauh nun kat mekah sana. Tapi, dia still call untuk ucap tahniah. Terharu nya aku, tuhan je yang tau. Susah woo dia nak call. sayang duit dari sayang aku lah katakan.. Lain betul experiencenye. ku selalu nervous bil result nak keluar. Tapi, aku share dengan dia ketakutan tu. Bila dia takde, dan aku takut sorang2, aku rasa lain. Haha. Macam berdikari pun ada. Ehem2. Ni bukti yang aku ni tak se manja yang dia sangka. Heheh. Betul tak? Say it!

Okey la. Syukur la semester 4 berakhir. Ada beberapa kawan2 kelas aku yang terkandas. Tapi, aku percaya, diorang akan lakukan dengan baik lagi. Wehh, jangan risau, apa yang tuhan dah tentukan tu adalah yang terbaik untuk kita. Mungkin tuhan nak duga. Itu saja.

Alhamdulillah, aku bersyukur kepada tuhan yang Esa memberi aku rezeki yang tak terkata nikmatnya..

No comments: