Saturday, July 9, 2011

Sangat Teruja

Hari ni aku pergi kelas teori 3 jam. Untuk membolehkan aku dapat lesen P memandu. Kalau ditanya tentang perasaan aku, aku sangat lah gembira. Sebab, aku dah melangkah setapak kedepan dalam melengkapkan diri aku dengan skil2 yang ada. Now, aku belajar drive. Senang sikit kalau ada apa-apa. Aku tak depends kat orang lain untuk drive aku ke mana-mana. Kat sini, orang yang bagi aku sokongan super penuh adalah kakngah aku. Dia yang labur duit dia sampai RM 800 untuk bagi aku belajar bawak kereta. Hehe. Kalau dia ade sebelah ni, aku nak kiss-kiss dia sampai muntah. Sayang dia. Hehe. Hari ni, dia tolong aku, esok lusa, aku punya turn, akan ku lunaskan.

Esok pulak, for the first time, aku akan belajar secara praktikal. Doakan aku dapat cikgu yang baik dan memahami aku okey. Aku nak semuanya okey. Lagi cepat lagi bagus. So nanti kalau aku dah masuk belajar balik, kan ke senang? Semua dah ada. Hehe. Bila senang hati, kita happy. Bila happy, semua benda ada mood kan!

Actually, aku takut nak mula. Takut nak pegang steering. Takut nak bercampur dengan semua pengguna jalan. Tapi, sampai bila. So, aku nak training mind aku supaya tak terkongkong dengan ketakutan semua tu. Agak lewat ke ambil lesen pada umur sekarang? Takde istilah lewat okey.

Yang aku mintak, just doakan aku cepat habis study, dapat cikgu baik dan memahami diri aku yang tak pernah pun bawak kereta ni, dan supaya ilmu cepat masuk dalam kepala. Amin~

No comments: