Monday, July 4, 2011

Tahniah Semua


Nak ucapkan tahniah untuk kawan2, Cik Bella yang bakal melanjutkan pelajaran dalam bidang ekonomi di Shah Alam, dan juga Encik Amin yang ke Segamat InshaAllah. Actually, aku harap sangat diorang dua ketol ni pergi study sama kampus dengan aku. Btw, takde rezeki kan. Aku just doakan yang terbaik untuk diorang. Sedih? Yep. Sorang bestfriend, dah mimpi2 konon2 nye nak menyewa dengan ko bella, kalau aku takde hostel. Tapi, aku tak kisah. Shah Alam, best ape! Kampus besar tu.

Dalam pada kita happy2 ni, aku teringat kat seorang yang juga member baik aku yang terkandas pengajiannye kat tengah jalan. Actually, sepanjang diploma, ramai jugak kawan2 yang terkandas. Kesian diorang. Aku percaya, takde rezeki la tu. Rezeki setiap orang kan tak sama. Mungkin rezeki dia kat tempat lain.

Kepada Encik Amin yang bakal melanjutkan pengajian dalam kos yang sama dengan sayaa, sebagai seorang yang dah ade pengalaman, let me give you a tips. Memula, study tak boleh la tangguh2. Amalan ni yang buat saya almost separa gila kat dalam exam hall hari tu. Then, kena banyak menghafal. Kite ada sangat banyak teori paper yang tak sabar2 nak menyusahkan hidup kita. Then, kalkulator kena bateri penuh. Sangat banyak nombor yang nak di tekan di atasnya. Buku? Tebal2 dan mahal2 (nak murah, saya jual!)

Tapi, yang bestnya, bila kita grad nantikan, sangat banyak benefit yang kita boleh dapat as accountant. That what I promise you. Selalu, Amin remind nina pasal cita2 nina yang nak jadi akauntan, lebih2 lagi bila nina terasa sangat penat dengan paper yang banyak tu. TQ. Sekarang, my turn to give back what you're deserve. UiTM percaya kan amin untuk amik kos tu. Nina pun sama.

No comments: