Saturday, January 28, 2012

First time di Jonker Walk

Nak dijadikan cerita, actually this thing dah lama. Dalam bulan November 2011. Tapi aku nak bump up jugak cerita ni. Dulu kat kampus takkde wifi. So bila kat rumah dah jumpa wifi, jom kita post cerita2 menarik bagi aku untuk kenang-kenangan. Mana tau bila dah tua, boleh lah aku baca balik post2 aku ni. Hehehe

Kalau datang melaka, tak sah lah kalau kita tak menyinggah ke Jonker  Walk, satu pasar yang dibuka pada sebelah malam Sabtu dan Ahad Kalau tak silap, untuk mereka yang datang nak beli cendera hati. Ok, aku tak beli cenderahati kat sini. Aku dan kawan2 datang mencari tanglung dan topi yang orang vietnam selalu pakai tu. Ini untuk kerja IB tu la. Nak pasang tanglung tu kat booth kitorang. Untuk decoration. Ok. Lets pictures do the talk. Layan!

of course Kelisa Aisyah jadi mangsa

crowded gila kat Jonker walk

ok, amir sedikit jakun dgn pedang itu

before pilih tanglung, kita posing dulu

my birthday has officially began!

Masa ni, bertarikh 19/11/2011. Sehari before birthday aku. Dan part yang sangat kelakar, kitorang naik kelisa 6 orang 1 kereta. Imagine betapa keciknya kitorang. Wan jadi driver, amir duduk sebelah driver, aku, FB, Aisyah dgn FA duduk belakang. Walaupun sempit, tapi happy kot. First time pegi jonker walk, of course, macam takde je orang melayu meniaga kat situ. Secondly, time pergi tu sangat lapar, tapi takde pun stall melayu. Semua Chinese and then, diragui status halal makanan yang dijual kat situ. Tapi aneh, ada jugak lah melayu beli kat diorang.

Kat situ pn ada deretan kedai yang jual barang2 menakutkan. Ala2 patung buddha yang ada kat Thailand tuh. Mask2 macam berhantu je aku tengok. Hehehe. Pedang pun dia jual, sesuai la untuk mafia2 datang beli. Huh. Okeyy, aku da star merapu.

Dan balik je dari Jonker Walk, kitorang menyinggah kat satu kedai makan. LEDANG. Ok, not so bad. Yang penting semua chill hari tu. Dan yang best, semua sporting bila ajak snap pic. Thanks guy. You rock my day!!

No comments: