Friday, February 24, 2012

Antara keikhlasan & tanggungjawab

I do not really remember where I got this meaningful word. I am touched!

"Dalam menjalankan tanggungjawab, keikhlasan harus ditolak ketepi. Keikhlasan hanya sebagai bonus apabila kita dihisab oleh yang Maha Esa"

Aku berfikir bila baca kata-kata ni. Hmmm..

Jadi even kita tak ikhlas dalam melakukan sesuatu, jika dah namanya tanggungjawab, sila lah laksanakan. Sebab, tanggungjawab adalah wajib untuk kita lakukan. Kalau kita tak buat, dosa lah jawabnya.

Do I sound like Ustazahh?

Hopefully not. Even aku sangat sikit masukkan entry pasal keagamaan macam ni, aku banyak baca mengenai hal-hal ni. Nak dengar ceramah alahai takde pulak minatnya. Tidur pulak nanti. Tapi bila baca, taklah boring sangat. Alahai apa nak jadi dengan aku ni

Aku tulis just to remind myself. Semoga kita semua ada kesedaran. Amin

No comments: