Wednesday, February 22, 2012

Jalan-jalan ke Gunung Belumut, Johor

A good day! Ya, aku bersama seorang 'kawanbaik' telah berjalan2 around bandar Kluang then kitorang pergi ke Hutan Lipur Gunung Belumut, tempat yang begitu terceruk dalam hutan dan masih terjaga nilai kehijauannya. :-)


See? Baru entrance je tu. Walaupun aku ni anak jati Johor, dan tinggal di daerah Kluang, tapi seriously speaking this was my second time being here. So, masa bawa kawanbaik jalan-jalan kat sini, kitorang sesat yang sungguh2 sesat. Kesian kat kawanbaik. Penat dia drive. Thanks kawanbaik. :)

First time pergi masa dengan kawan2 form 5. Ini cerita yang family pun tak tau aku pernah pergi ke sana. Huh. Sampai sekarang aku simpan rahsia ni. Sebab kalau aku bagitahu mak dulu, memang tak jejak lah kaki kesini. Aahahah. I remember that moment. Aku, Aziah, Tini, Halimah, Hazmil dan Azizi. Satu geng merempit ke tempat ni dan celebrate birthday Hazmil yang ke 17. Budak2 lagi tau nak seronok je. Mana entah semua kawan-kawan aku tu~ I miss you all.

Tapi tadi, masa pergi aku tak mandi kat jeram pun walaupun air jeram tu sungguh menggoda. Tambahan ada dua tiga ketul budak-budak yang macam buat papan anjal terjun dalam air dengan bergayanya. Dari jauh je la aku tengok. Sempat jugak aku rendam satu kepala dalam air sebab tak tahan dengan air yang memanggil-manggil tu.  Masa aku mandi jugak, ada beberapa ketul budak remaja (i guess budak sekolah). 3 lelaki seorang perempuan. Yang perempuan tu memang berani la boleh ikut kawan-kawan lelaki dia mandi. She wore white tshirt yang ketat. Just imagine, white tshirt, dengan basahnya. Dari jarak berkaki-kaki, I can see clearly her inner wear. Siap color pink lagi (ahh shame!) Tapi siapa lah aku nak menegur kan. Whatever it is, I am still a girl. Kang aku tegur kena siku dengan boyfriends dia yang banyak tu. I choose to keep silent.

Promise, next time I will bring more shirt, so that I could try that freshy water. Rasa nak berkubang jek. Nasib tadi tak banyak masa dengan kawanbaik. Kalau tak kalau tak....

Lepas tu just lepak2 makan cendol pulut dan pekena teh tarik. Hokayy. Nak close story, nak tengok samarinda walaupun mata macam berat super gila ni.

Sign off

No comments: