Monday, February 20, 2012

Happy Monniversary ke 3 tahun 9 bulan

3 years and 9 month. Its a really long journey. Sangat banyak benda bodoh yang aku lalui sama-sama dengan dia. Sangat banyak juga benda pandai yang kami lalui sama-sama. Banyak kali bergaduh, berdamai balik. Aku kenal dia lebih dari sepatutnya.

Plannya begini. Aku akan berkahwin dengan dia pada usia 26 atau 27 tahun. Umur yang agak tua untuk seorang gadis untuk berkahwin. Tapi aku nak buat macammana. Aku nak dia bersedia sebelum dia boleh sunting aku jadi isteri dia. Agak poyo. Hahahah. Dulu, aku selalu cakap dengan dia aku nak kahwin awal. Tapi sekarang minded aku dah berubah. Aku nak kahwin lambat. Aku nak fikir macam mana nak balas jasa family sebelum fikir hal aku.

Aku bahagia tak dengan dia?

Bila bergaduh tu tak la. Tapi kebanyakkan masa-masa aku dengan dia adalah yang membahagiakan. Bila aku ada dengan dia, aku rasa aku tak perlukan apa-apa lagi selain dia. Macam dah melengkapi kan?  Tapi aku taknak cakap besar. Dia bukan malaikat. Dia tak sempurna. Tapi dia buat aku rasa sempurna. Bila orang lain cakap aku tak cantik, dia pujuk hati aku dengan bagitau, aku lah perempuan tercantik yang dia pernah kenal. Aku cinta dia

Dia?

Satu kelemahan dia, dia sangat cemburu buta. Tak kira berkali-kali aku bagitau dia aku sayang kan dia, dia still akan marah bila ada lelaki comment pic aku kat fb, atau mesej aku. Salah aku jugak. Tak pernah bagi dia ruang dulu dengan kawan-kawan sampai terbiasa sangat dengan aku. So bila aku jauh, ada kawan sikit, dia tak selesa. Pada dia, aku dia punya. Comel. Aku sayang kau la.

Kami?

Hopefully, cinta ni kekal ke dunia sana. Amin~

No comments: