Saturday, February 11, 2012

Teluk Segadas Pulau Pangkor Part 3

Hari ni baru ada mood nak update blog. After been a while stay silence. Okey. Hari ni punya entry berkaitan dengan trip aku ke Pulau Pangkor, exactly Teluk Segadas, pada 5 hingga 7 hb Febuari lepas. Pada aku it was an awesome, super awesome trip since aku tak pernah lagi pergi ke tempat secantik itu. Tambahan, aku pergi bersama kawan-kawan yang baik dengan aku dan jugak cik abang tersayang. Itu nak ucapkan terima kasih untuk YDP Trec next semester -AMIR- yang bagi kebenaran bawak outsider untuk join trip Trec. :-)

At first, ada beberapa dugaan jugak la before kitorang sampai ke tempat yang di tuju. Sampai je Seremban, walet pakcik driver bas hilang entah kemana. So, terbantut la lagi perjalanan kitorang. Supposed sampai kat Teluk Segadas at 2pm, tapi drag smpai 5pm. Tapi still okay la.

Aktiviti yang ada kat sana, memang la best. Kitorang tak banyak buat game. Sebab, kitorang diberi kebebasan menjalankan aktiviti sendiri. Memang santai habis la bak kata orang. Just aku tak berpeluang je nak snorkeling disebabkan air sangat lah surut time aku nak snorkeling tu. Ok, aku mengaku, aku dah macam orang kita bawak life jacket plus alat snorkel lagi, tapi apa pun tak guna. Lastly, ikan pun entah kemana, yang dapat just kaki yang luka sampai ke hari ni tak elok-elok lagi. Hehehe. Tapi pengalaman menjadi sengal dengan Tiqa, Farah dan Sue memang best, dan yes, diorang sangatla best tak terkata. :-) Sangatlah awesome bila kita jumpa kawan-kawan baru yang happening!

Dan paling best, bila aku boleh bawk cik abang jalan-jalan ke Pangkor sama-sama dengan aku. Aku tengok dia dah macam orang kejakunan. Pantang jumpa laut lagi-lagi yang stock air jernih gila. Nak berendam je keje dia. Dan aku suka bila dia boleh ngam dengan kawan-kawan aku. Actually aku tak lah risau sangat macam mana dia nak survive memandangkan trec club tu pun diasaskan oleh ex-ipbians, kawan2 kolej kitorang jugak.

Penat cerita, lets see the pictures :)

Sue dan Farah

my dear friends

tak faham kenapa amir berdiri tegak macam askar

Trecker!

Sanji & Tiq

Me & buah hati



Lecturer pengiring, Miss Rozaiha & Miss hidayah

New friend, Novi

Ini lah kawan2 5F aku yang gila


The best part of this trip was, takde seorang pun budak-budak ex-IPB join. Owh, aku memanglah kecewa Che ah tak join. Yelah, dia MT Trec next sem. Dia sepatutnya lebih berhak join trip kali ni berbanding budak-budak lain. Tapi, aku tak sangka aku boleh survive even takde budak2 perempuan IPB lain join. Aku admit, aku nak lari dari imej IPB. Aku taknak dah di cop sebagai budak2 IPB dan aku nak dikenali kerana aku ni aku. :-) takde kes aku lupa diri. IPB still in my heart with my own way.

Hm. I got much things to say. Takpe lah. Kita continue lain kali. Ya. Banyak juga yang aku belajar daripada trip kali ni. Aku cerita kat next entry. Tak best la pulak cerita panjang-panjang kat sini kan kan?

signing off

No comments: