Friday, February 17, 2012

Movie Minggu ini : Ghost Rider

After been a while aku tak tengok wayang, the last time was Underworld yang sangat2 buat aku rasaa WOW after keluar dari cinema. The action was great and sometimes we keep thinking how they can turned their imagination in a such a reality view. Bak kata orang "kau kena tipu jeh dengan mat saleh ni". Dan kali ini aku ditipu lagi oleh satu cerita mat saleh lagi. GHOST RIDER-SPIRIT OF VENGEANCE. So, i nak buat sedikit review about this movie.

Tengkorak berapi, motor berapi, lelaki berambut putih, budak kecik yang merupakan anak syaiton, dan jugak deal dengan devil. Everything look very impressive. Aku tak dapat nak compare dengan Ghost Rider movie yang sebelumnya sebab aku tak berapa ingat ceritanya.

Tapi aku nak tekankan, taste aku bukan lah cerita yang mengarut macam ni. Lagi-lagi yang ada sequel and prequel. However, kalau nak happy end, this is the place. Untuk RM6 yang aku bayar siap dan dapat hall besar siap seat cantek kat tengah-tengah, ya ia berbaloi. Lagipun, cerita ni kategori masih boleh layan sebab aksi dia agak superb even ada yang lebih superb.

Conclusion nya, I've seen the best from hhollywood, dan ini bukan yang terbaik. Ia baik, but not the best. Tapi for sure, you spent at the right place if you go for this movie. Okey la dari cerita melayu yang kemaruk nak buat cerita hantu tak habis-habis, dan jugak cerita pasal orang merempit. Oh goshh.

Alahai, aku harap takde sesiapa yang baca review ni. Aku memang lemah bab2 mereview. Konon dulu nak jadi wartawan, last-last jadi blogger yang tak tau hujung pangkal. Alahai2. Ok. Btw special thanks to my special friend for this treat. You got my kiss now. Muahhhxxxxx.

signing off

No comments: